Egészen pontosan 168 kilogrammal nyom többet a mérlegen, mint az 1.5 TSI, viszont az összkerékhajtásnak hála a dagonyából is könnyebben kiverekedi magát. Vérbeli terepjáró persze ettől sem lesz, de a Haldex-rendszer célja nem is az offroad képességek tökéletesre csiszolása, sokkal inkább a hétköznapok során jelentkező kihívások (behavazott hegyvidéki utcák, csúszós útviszonyok) közötti boldogulás, amire tökéletesen megfelel.
A kétliteres dízel ugyanúgy 150 lóerős, mint a másfél literes benzines, ám jóval nyomatékosabb annál. Már 1750-es fordulattól jelentkezik a 340 newtonméter és a hétfokozatú DSG is jól végzi a dolgát, szóval igazán dinamikus az autó, ám ez nem jelenti azt, hogy sportos. A Karoq egy józan családi autó, amely még véletlenül sem próbál másféle karaktert hazudni magáról. A kormány kicsit érzéketlen, viszont a futómű rendkívül kényelmes, bár a tempós kanyarokban érezhetően dől a kasztni, ami gyorsan elveszi a sofőr kedvét a száguldozástól. Ugyanakkor a dízel hangos kerregése a komfortot rontó tényező. Az utastér hangszigetelését nagyon jól oldották meg, de bármennyire is vaskos a szigetelés, az én benzineshez szokott fülemnek a gázolajos motor hangja tolakodó. Kivéve autópályatempónál, illetve, amikor egyenletesen halad az autó, akkor kevésbé zavaró, mint a sűrű gyorsításokkal tűzdelt városi használat során.
Az utastér szinte ugyanaz az összkerekes dízel változatban, mint a fronthajtású benzinesben. Az előre is mozgatható, állítható háttámlájú és dönthető hátsó ülések segítségével az egyterűekhez hasonló variálhatóságot nyújt a Karoq. Természetesen a Simply Clever megoldások még kényelmesebbé teszik a mindennapi használatot. Elsőre talán jelentéktelen apróságoknak tűnnek, de idővel nagyon hálás lesz a tulajdonos, a kivehető zseblámpáért, a jégkaparóért, vagy épp a biztonságosabb palacknyitást eredményező pohártartókért. A Škoda modellpalettájának érdekessége, hogy igyekeznek mindig két kategória közé belőni a méreteket. Ezért nyújt például nagyobb hátsó lábteret egy Octavia, mint az ugyanarra a platformra épülő VW Golf, de a Rapid is ügyesen lavírozik két kategória között, míg a Superb hátsó térkínálata már legendássá vált. A Karoq ezen a téren sem szégyenkezhet. A 2,64 méteres tengelytávolsággal és a 4,4 méteres hosszúsággal a kompakt szabadidő-autók közé sorolhatjuk, mégis hatalmas lábtér jut a hátsó utasoknak is. Elöl pedig a logika uralkodik mindenek felett. Csak a szükséges mennyiségű gomb vár a vezetőre, és minden szinte azonnal átlátható és megjegyezhető helyen. A 8 colos érintőképernyős kijelző szép felbontású, könnyű navigálni az egyébként nagyon gyorsan működő multimédiás rendszer funkciói között, ráadásul még a hangulatvilágítás színe is megváltoztatható.
forrás: autonavigator.hu