Stílusosan a brit királyi koronaékszerek között látható Cullinan gyémántról kapta a nevét a Rolls-Roys offroad luxusautója, bár arra kíváncsi lennék, hogy mennyi terepet látnak majd az eladott példányok. A gyár ígérete szerint persze kiváló terepjáró képességekkel is felruházták. A Cullinan egyébként a luxusmárka második típusa, amely az új alumínium platformra épül, az első pedig a Phantom volt. A luxus crossover óriási motorterében természetesen brutális erőforrás kapott helyet. A V12-es, 6,75 literes, duplaturbós motor 571 lóerővel és 850 Nm forgatónyomatékkal mozgatja a 2,66 tonnás monstrumot.
Nem csak nehéz, de annak is látszik a Cullinan, ugyanis magától értetődően megtartották a márkára jellemző sarkos formatervet. A karosszéria a luxuslimuzinok méreteit hozza, hiszen 5341 mm hosszú, 2160 mm széles viszont jóval magasabb azoknál az 1835 milliméterével. Ebből kitűnik, hogy impozánsabb, mint a Bentley Bentayga, amely 20 centivel rövidebb, 16,6 centivel keskenyebb és a tengelytávolsága is 30,3 centivel rövidebb. Egy ekkora karosszériához dukál a 22 colos könnyűfém felni, de nem maradtak el a jellegzetes Rolls jegyek sem, B-oszloptól hátrafelé nyíló ajtók, a tekintélyt parancsoló hűtőrács, tetején Emily-vel.
Az utastérben természetesen a legkifinomultabb az anyaghasználat. Fa, bőr és alumínium káprázatos kavalkádjával találkoznak az utasok, és ez az első Rolls-Royce, amelyben érintőképernyő is helyet kapott a műszerfal közepén. Persze, aki ragaszkodik hozzá, hagyományos forgótárcsás és nyomógombos változatot is kérhet. Mivel egy szabadidő-autóról beszélünk, kihagyhatatlan az Off Road választógomb, amellyel a különböző talajviszonyokhoz igazítható a futómű karaktere.
forrás: autonavigator.hu