Az Audi RS5 Coupét is érintette a downsizing, bár továbbra is 450 lóerő és 600 Nm van jelen a kiforrott quattro-hajtással karöltve. Íme a precizitás és steril löket ingolstadti képviselője!
Az 1999 végén bemutatott, első generációs Audi RS4 egy 2,7 literes, 380 lóerős V6 biturbóval robbant be a kombi-kedvelők tudatába, 2006-ban azonban érkezett a Győrben készülő B7-es RS4, mely már V8-as szívómotort kapott, így az 1650 kg-os összsúlyhoz 420 lóerő párosult. 2012-ben jött a harmadik generáció, mely szintén csak kombi kivitelben készült, a két ajtós szerepét szépen átvette az RS5 a 4.2 literes V8-cal, mely 450 lóerőt produkált. 2017-ben a szedántól elkülönülő, közepes méretű sportkupé második generációja az elődhöz képest jóval kisebb, 2.9 literes V6-ost kapott.
Walter da Silvának sokat köszönhetnek a Volkswagen-konszernt imádók, hiszen ő tervezte a 2009-ben forgalmazásba kerülő A5-öt, a Q7-et, sőt, még az R8-at is. Az olasz ceruza mágus 2002-2007-ig fő dizájner volt az Audinál, 2015-ig pedig a Volkswagen-csoport vezető formatervezője. Valahol tehát az ő örökségét hordozza magában az új RS5, melyet annyira azért nem mertek átformálni, az emocionális dizájn a németek ridegségével továbbra is tökéletes elegyet alkot.
forrás: alapjarat.hu